11 Ocak 2011 Salı

DAGLAR DAGLAAAAARRR !!!!!

Uluslararasi Uzay Istasyonun dan sayfanin fotograflari

Tidal Channels in Bahamas Caribbean Sea

Dust Storm Aral Sea Kazakhstan :)) Nostalgia ...


Uzun bir  aradan sonra herkese selamlar , sanirim yatagin  uzerinde laptop ile  3 film arka  arkaya seyrettigim icin yaklasik 3 hafta once  harddiski  yaktim ve burada  sorunu  cozmek zaman  aldi ama  bu arada  durmadim ve   ozellikle haftasonlarinda gezmeye  devam ettim Bilgisayarim  bozukken  neler  yapmisim bakalim....

Ilk olarak bilgisayarim bozukken,  yilbasi gecesi   fotograf makinasini yanima almayi unuttum  . cok  zevkliydi  herkese tavsiye ederim :) Fotograflara   baslamadan once  yilbasini kisaca anlatayim ; Cesar (okulun sahibinin oglu ve ev arkadasim) ailesi ve diger  ogrenciler ile  beraber  yeni yili kutlamak icin beni  teyzesinin evine davet etti ama  ben sokaklari  gormek istedigim icin  tesekkur edip  Couchsurfing ten  hic  tanimadigim 9-10  kisi  ile buranin  Taksim ´i sayilabilecek  Fosch Plaza ´da bulustum.Kendim gitmemis olabirim ama cerkez tavugum  gitti  ve duydugum kadari ile cok begenmisler.Bu arada  burada  genelde  Araplarin  yaptigi  Shawarma  diye bir  sey var  bildiginiz bizim  tavuk durum  doner , bir  kere denedim ama bizim donerin yanina kimse  yaklasamaz  zaten 10 dan fazla  milletten  insanla  tanistim  herkes  hastasi ,  birgun  her mahallede bir donerci olacak :) Kendime  altyapi yapiyorum  galiba su anda :))

Yilbasi   grubumuz  2  Japon, 1 G.Kore, 1  Taiwan, 1 Kolombiya, 1 Turk, 1 Ingiliz, 1 Hollandali, 1 Alman , 1 Arjantin, 2 Amerika ve 3 Ekvatorlu´dan olusuyordu. Yilbasi  gecesi saat 10:00 a  kadar  evet geceyarisina  kadar degil  her nedense ... Avenida Rio Amazonas trafige kapatiliyor  ve cadde  boyunca saticilar, muzisyenler,  yerel ickiler ve  tabii ki kuklalar.... Kuklalar  yaklasik 1 m.  boyunda   farkli farkli  karakterler , bizim ki sirinlerden bir  karakterdi,  tum cocuklarin  favorisi  bizimkiydi , kuklanin icine  herkes  gectigimiz sene basina gelen  kotu olaylari  yazip  atiyor ve saat 12 ´yi gosterdiginde  kukla  yakiliyor ve gectigimiz  sene basimiza gelen tum kotu olaylara bir son vermis oluyor, bir  nevi   yeni ,  taze bir baslangic  yapmis oluyoruz, yani  biz 12 yi bekledik ama lokaller  sabah ben okula  giderken kuklalari  yakmaya baslamislardi . Zaten 10 dan sonra sokakta sadece  turistler  kaldi,  lokaller geceyarisini sanirim evde  gecirmeyi tercih ediyorlar. Amazon caddesi  trafige acildiktan sonra, bulustugumuz  merkeze geri donduk ve yeni yila  orada  girdik , muzik , alkol , ates vs vs vs... Sonrasinda bir dans  klubune  gittik , ayak hareketleri  cok zor o nedenle  bayagi bir sacmaladim  neyse ki orada herkes sIkIldI ve baska bir  bara gittik , artan biralarinda etkisi ile sazi aldim elime :) Bayagi eglendik ve o mekanda  sabahladik.

Yilbasi ozetle boyle gecti ,  gelelim fotograflara;

ILK OLARAK :

LATACUNGA

Noel  haftasonu   sehirde  durmak istemedim  ve Quito´ nun yaklasik 1,5 saat  guneyinde ki Latacunga  sehrine  gittim , asil  hedefim Latacunga ´ya cok  yakin olan  Cotopaxi Volkan´ina gitmek.  Hatirlarsaniz  Quito´ya  ucarken ( cem yilmaz  geldi aklima :)) ) fotograflarini  cekmis ve sizlerle  paylasmistim. Cotopaxi dunyanin en yuksek  aktif  yanardagi...

 

Kalmak istedigim ama  yer bulamadigim otel, otelin adina dikkatinizi  cekerim ,otel  sahibinin  Latacunga da yasayan Turk arkadaslari  varmis onlara atfen otelin adini vaktiyle Istanbul koymus. Yerlerini  tarif etti ama bulamadim ...

Otelim...

Otelin ici  cok hosuma  gitti...






La Mama Negra´nin Chugchucarra lari meshurmus





Chugchucarra buranin en bilinen lokal yemeklerinden  biri, kizarmis domuz eti, empanada ( bizim borek), kizarmis muz, patates, patlamis misir, kizarmis misir ve domuzun derisi , yan tabakta sunduklari yemegi unuttum ama bizde olmayan lokal birsey. 10 ustunden 5 verebilirim ama cok doyurucu...



Latacunga´dan manzaralar...







Gordugunuz  her bolum ayri bir restoran

Merenge buradaki en populer  muzik, arkadaslar da kafayi iyice  bulmuslar partiliyorlardi,  bir 5 dk takildim onlarla...






Sabah erken kalkiyorum, malum daga gidecegim. Saga bakiyorum,

Sola bakiyorum  bir tane  insan yok,  ya gec kalkiyorlar  ya da Noel sabahi oldugu icin  herkes evde hediyelerini aciyor...

Ve 45dk. bir yolculuktan sonra Cotopaxi Milli Parki´ndayim


Cotopaxi´nin ilk fotografi , maalesef bu  sezonda bulutsuz bir fotografini yakalamak cok zor, ama arkadasiniz az sonra o bulutlarin icini size gostericek.


4500 metreye kadar ciple cikiyoruz,  hedef 4810 metredeki dagci barinagi. 310 metre deyip gecmeyin. Arabayi park ettigimiz yerde ki ruzgardan kapiyi 2 elle acmak zorunda kaldim ve karambolde benim Indy sapkayi Cotopaxi ye adak olarak sunmus olduk.


Egim oldukca dikti, sagimiz , solumuz  ucurum, yol kar nedeni ile bataklik kivaminda,  hava 5-6 derece,  ruzgar kari kaldirdigi icin hissedilen sicaklik daha dusuk ve o ruzgar aman allahim,  gercekten bir ruzgar tuneli gibiydi, soguk ile birlesince ve de rakim  nedeni ile dusuk olan oksijen seviyesi nedeni ile 20 metre tirmaninca 100 metre spirit atmis gibi oluyorsunuz.








ve sonunda  Refugio gorunuyor, nerdeyse birakiyordum buraya cikamadan. Ciktiktan sonra benim rehber Alex soyledi , buyukbabasi halen  cikiyormus bu yolu, refugio da calisan  yerliler var, hergun inip cikiyorlar bu yolu ama onlarda yuzme bilmiyorlar  :) he he ...




guzel bir his , su tansiyon illeti olmasa bayagi saracagim bu ise, yine de bir doktorla check edecegim  duruma gore simdi olmasa da ileride  sarabilirim cunku butcemde bu is icin cok pay yok...

sicak bir cay ve birkac  atistirmalik ile kendime  geliyorum.



Inis kolay geciyor , parkin diger alanlarindan  manzaralar ...


Az  once o karli bolgede olmak enteresan bir his...











Bu fotografi  internetten indirdim hic bulut olmazsa Cotopaxi Quito dan boyle gorunuyor.


Cotopaxi nin zirvesine cikanlari  bekleyen manzara, ben de istiyorum !

Cotopaxi  Guney Amerika ya ozgu kartaldan oldukca iri olan  Condor´un en kolay gorulebilecegi yerlerden biri , biz canlisini  goremiyoruz , rehberin soylemesi  bu eriskin bir condor degilmis, ingilizcesi kisitli oldugu icin sanirim  baby condor  dedi, anasi A380 babasi Antonov 225 degilse  pek mumkun degil sanirim dedigi... Ilerleyen gunlerde atmaca, sahin ve kartal gordum ,  condor gercekten farkli bir klasmanda...


Quito ya donus yolundan  garaj ve yol manzaralari






Panamerican  Otoyolu Giseleri

Sirada ikinci bolum  ;

RUCU PICHINCHA , Quito ´nun eteklerinde kurulu oldugu  yanardag ve ilk  dag zirvem :)




Okuldan  arkadasim Kanadali ( aslinda kendini Quebec li olarak tanitiyor) Hugo ile beraber yilbasini takip eden Pazar sabahi  El Teleferiqo ´da bulusuyoruz. Hugo , dagci , gunun ilerleyen saatlerinde bunun  faydasini goruyoruz cunku nasil gececigimi bilmedigim bircok yer zirveye yaklastikca  karsima cikiyor ama artik nasil gececegimi biliyorum..

Quito 2800 metrede, teleferik sizi 10dk gibi bir surede 4100 metreye cikartiyor. Bu noktadan sonra zirve 9 kmlik bir yol, bunun 7 km si hiking, son 2 kmsi mounteering,  tirmanis  diyemeyiz ama  ozellikle son 1 km de bircok nokta 2 ayak bir el yada 2 el bir ayak ucgenini kurmak gerekiyor,  zirve 4800 metrede bizi bekliyor, burada hava kosullari  Cotopaxi den cok farkli , hava cok daha sicak ve ruzgar cok daha yavas esiyor.

Gidis donus  toplam 18 km yi zirvedeki 30 dk mola ile beraber 7 saatte  yapiyoruz.

Baslangic...






Manzara  harika, kaldigim ev stadin sol ust  caprazinda, oradan evi belirliyorum,  HE-MAN :)








Son 1 km  ...




ve zirvedeyiz , kraterin ici...


Ilk fotograflara oranla sehir oldukca uzakta kaliyor.




Ve sonrasinda donuyoruz , ama inmek  cikmaktan cok daha zor ,  az fotogtraf cekiyorum cunku o an aklim baska yerde oldugu icin  fotografa sira  gelmiyor. Isin asli cidden korktugum anlar oldu , tecrubeli olanlar icin piknik yurusu aslinda ama ilk sefer icin biraz fazla teknik bir cikisti. Fakat  heyecan ve keyfin yaninda korku geri planda kaliyor. Cotopaxi ve Rucu Pichinchadan sonra dagcilara olan saygim misli misli  artti , Everest, K2  insan isi degil ...

Ilerleyen gunlerde Cesar  ile bir anlasma yapiyoruz , o da benim gibi  yeme icme olaylarina merakli, haftada bir kez o bana bir yerel yemek ogretecek , ben de ona bir Turk yemegi ogretecegim. Ilk hafta Cesar dan bana ceviche yi ogretmesini istiyorum  ve ,






ceviche  guney amerika da ogrendigim ilk yemek oluyor, sirada daha niceleri var kim bilir ?
aksam seker kamisindan yapilan puntas isimli bir icki ile kafalari buluyoruz, muzikler benden tabii...
En sagdaki Cesar, yanindaki kiz  arkadasi  Hollandali  , en soldaki Italya Bologna ´dan  Elisa, 2 gun kalip Amazon a gitti , bir saman varmis  , 4 gun ac ve susuz kalacakmis sonra samana cikabiliyormus,  ruhsal arinma , tamam  guzel ama biraz fazla...

Ertesi gun  Ceviche ye karsilik  patlatiyorum Hunkar Begendi yi, goruntusu yeter :)


Kursa yeni katilan  Jean Louis (Brussels), Natali (Montreal) ile beraber haftasonu  Ekvator en turistik yerlerinden biri olan  Baños a gidiyoruz. Adindan da anlayacaginiz uzere burasi termal sulari ile meshur , oldukca volkanik bir bolgede  kurulu. Hatirlarsaniz  Ekvator a geldigim gunlerde yani Aralik basinda burada bir yanardag patlamisti- O yanardagin adi TUNGURAHUA ve Banos   Tungurahua nin eteklerinde kurulu ;)

Buranin  dogasi  inanilmaz , nasil tarif edecegim bilemiyorum, fotograflar bu guzelligi aktarmak icin yetersiz  kaliyor.




Natali biraz kacik, fotograf cektirirken kaciyor :) Ona guluyoruz...

Banos un  pena larindan birine  gidiyoruz. Bu lokallerde  lokal muzigi canli olarak dinleyebiliyorsunuz lokaller bizi gorunce merenge dans sovuna basliyorlar


ve ertesi  gun  benim icin  buyuk gun , ilk defa rafting yapacagim ,   rafting yapacagimiz  yere giden  yol  LA ROUTE DE CASCADAS  yani selaleler yolu, ertesi gun ayni yolu dag bisikleti ile yapiyoruz.  Bu yolun  sonu neresi ? AMAZON  ORMANI :)




ertesi gun  biniyoruzbu alete, yukseklik korkusu olanlar icin cok keyifli,  bu alet nehrin karsisinda  yasayan yerliler  icin kopru gorevi goruyor.



ve rafting icin son hazirliklar, Jean Louis , ben ve  Sili ´den 5 universite ogrencisi



Rafting rocks ! Obur hafta Amazon a gidecegiz , orada bir daha dusunuyorum- Raft esnasinda  rehber fotografimizi  cekiyor,  o fotograflari  alabilirsem ileride paylasacagim. Rafting yaptigimiz  nehir , RIO PASTAZA




buralari cloud forest,   dis amazonun dis kapi mandali bile  degil ve  ormanin yogunluguna bakin ...

Donuste  Banos un  termal havuzlarini deniyoruz hemen havuzun dibine selale akiyor, yorucu bir gunun uzerine tazeleniyoruz ,  geceye haziriz.



Otobus ile cilgin derecesinde  yuksek  merenge muzigi ile beraber Mirador a yani Banos ve acik havalarda Tungurahua yi gorebilecegimiz yuksek bir yere  cikiyoruz.

Banos

Yoresel kuvvetli ickilerden ikram ediyorlar, yagmur  indiriyor ama keyifler yerinde :)


Sonrasinda palyaco  sov var ,  tabii  bulasiyorum  palyacoya sonrasinda  ispanyolca da anlamadigimiz icin  madara oluyoruz ama  cok egleniyoruz, o popularite ile yeni  arkadaslar ediniyorum ve hep beraber bir bara gidiyoruz...




ve  Pazar sabahi , kaldigimiz  hostelin catisindan guzel fotograflar cekiyorum.



Saganak  yagmura  ragmen Jean Louis in gaziyla  kiraliyoruz dag bisikletlerini.







dun fotografini cektigim  makina ile karsiya geciyoruz




Yolda Mark  (Holland) ile  tanisiyoruz , o da bisikletle. Kopmamizin sebebi fotograf makinesini yasli bir amcama verdim  , bizi ceksin diye, aldi makineyi ama kararli bizi kadraja almayacak, 2-3 dk ugrastiktan sonra basariyoruz.




Burada  yururken dikkat edin , her an ustunuze biri bungee  ile acil inis yapabilir






Bahsettigim  kartallar



16 kmlik bisiklet surusunden sonra  hedefimiz olan PAILLON DE DIABLO selalesine  variyoruz, buranin ozelligi su yataginin dar olmasi nedeni ile suyun cok siddetli akmasi. Buranin en meshur  selalesi.




Hep merak ederdim yilan ile fotograf cektirmekten korkarmiyim diye, korkmuyormusum :)



Donus  yolunda  Tungurahua nin resmini cekmeye calisiyorum ama bulutlar bu kadar izin veriyor.


Kacirdigim  fotograf  buna yakin bir seydi, Tungurahua nin  bu fotogrrafini  internetten indirdim.

                           
                                  Tungurahua patladiginda  cekilen bir fotograf , muhtesem !

Simdi 15  dk icinde odevimi  yapip quiz  gecesine yetismem  lazim ,  ADIOS  MUCHACHOS!

3 yorum:

  1. superrrr ... bayildimm :)cok cok opuyorum..

    YanıtlaSil
  2. her resim bir harika oğlum...okurken ve resimlere bakarken heyecanlanmadım dersem yalan olur...harikasın Mert...

    YanıtlaSil
  3. Sen bizim Nasuh'umuzsun..:)
    Bilgisayarı hallettiğine sevindim... Saat olmuş burada neredeyse yarım canım hünkar beğendi çekti, şerefsiz...:) İyi bak kendine kardeşim..

    YanıtlaSil