13 Mart 2011 Pazar

VEEE GALAPAGOOSSS !!!

                                                                             
Uzun bir aradan sonra  sanirim  yaklasik 1 ay oldu , kolombiya medellin den tekrar  merhaba ,  10 gun  galapagos, 2 hafta gonulluluk derken anca ....

Her zaman oldugu gibi  uzaydan  baslayalim  , bu sayfa  Galapagos  agirlikli olacagi icin  Galapagos  adalarinin  Uluslararasi Uzay Istasyonun dan cekilmis  bir fotografi ve  adalarin  haritasi ile basliyoruz, hadi bakalim!!!


Quito da gecirdigim  2 aydan sonra Galapagos  adalarina gitmek icin Ekvator un  en  buyuk sehri olan  Guayagill e  gidiorum  plan aslinda Montanita ya gidip  dalga sorfu  denemekti ama  burasi  o kadar populer ki  ne otobuslerde  yer bulmak  ne de  kalacak yer bulmak  mumkun. Neyse Guayagill e  gitmek icin  en saglam otobus  sirketlerinden  biri olan Panamericana dan  biletimi aliorum , yol uzun ama otobusler de  tuvalet var , yani sorun  yok , Mert  2 ay  gecmesine  ragmen  bir kez daa ´´ WELCOME TO  SOUTH AMERICA´´  Quito dan  yola  ciktiktan   yaklasik  ortalama bir mesanenin  patlamasina  ceyrek  kalaya  kadar dayandiktan sonra    muavini  cagirip  kilitli olan ki bundan bir cikarimda  bulunmam  gerekiordu ama  neyse,  tuvalet  kapisini actiriyorum , sonrasinin  detayina  girmicem ama  bir ay gecmesine  ragmen   hala pis  hissediorum  bilenler icin  sole aciklayayim,   Andy  Dufresne  yani  Tim Robbins in    Shawshank  hapishanesinden  hangi  kanaldan  kactigini  hatirliyor musunuz ? Iste  bende o kanaldan , ama sonucta ozgurluge  kavusmak ta yok :)  Neyse bir de ben  tuvaleti kullandiktan  20 dk sonra  otobus  ihtiyac molasi icin  benzince durmasin mi :)

Neyse Guayagill e  varioruz  sagsalim ama uzun bir  dag sezonundan sonra aklimda  tek sey var , deniz , o nedenle haftasonu  Guayagill de  durmayacagim  , 2 saat  mesafede ki Salinas a  gidecegim , neyse otogarda otobusten iniorum  Salinas bileti  nerde satilio onu bulmam lazim , O DA NEEE ? Yaklasik  3  hafta once Tena  da  vedalastigim  Jean Louis  birkac metre onumde  birden bire  belirmesin mi , benim bildigim   Galapagos a  gitti  ve  o gunlerde   Belcika ya  donmesi  gerekiordu ,  ben  hayatimda  bole  bir tesaduf gormedim  , yuhh!!  Neyse  5 dk da onu  Playas  yerine  Salinas a  benimle  gelmesi icin ikna ediorum  ve  2  saat  sonra Salinas  taiz. Karsinizda Ekvator un Miami si Salinas ;

                                                                                                                                                                                                                                                    
                                                                                   
                 





Burasi ailelerin  haftasonu  Gauayagill den  kacmak icin  kullandiklari  , 2.evlerin oldugu  yer kisacasi. Neyse JL ile burada sorf  imkani var mi  die  sorusturuyoruz ve bir tane sorf  okulu buluyoruz  sansimiza ...


Bu vosvoslara  hastaim abicim


Yaklasik yarim saatlik calismadan sonra  kavriyorum  olayi cok  basit  , Quiksilver acaba  bana ne zaman sponsor  olacak ;) Saka  bir  yana deneyince  anladim  sorfculer  neden bu  kadar


Bu arada benim  boardun  boyutlarini gormeniz lazim , bildiginiz  otobus  6 kisi   rahat alir ,  isi  bilenlerin  kullandigi  boardlarin   yaninda  titanik izlenimi  verior , sonucta  keyifli bir ilk  daha oldu benim icin , sansim olursa  tekrar denicem ...

Neyse uzatmayalim  esas konumuz  Galapagos ,  2 gun  Salinas ta  kaldiktan sonra  JL  ile  Guayagill e  donuyoruz , o ogleden sonra  Belcika ya  ucacak  , ben 1 gece  Guayagill de  kaldiktan sonra Galapagos a  gidecegim ve  karsinizda  Guayagill ;

                                                                         


Iste karsinizda  Guayagill , sehir adin bu cancan :)  dan alior , cisti cisti   yani saka  bu kaldigim  hostel deki oda komsum ... Adini unuttum  arkadaslar bu kadar  takla ondan ,  perdon !









Yani ole  cok ozel bir sehir gibi  gelmedi , cok  gezmedim acikcasi bole rutubetli sicagi  hic ozlememisim ...

Ve Galapagos a gitmek icin havalanindaim AEROGAL ile  yani AERO GALAPAGOS ile  ucuorum  , sadece  AEROGAL ile  ucmuyorum  kendimde oldugum  yerde  ucuyorum zaten o ara,  ne zamandir  boylesine  heves ettigim  bir seyi gerceklestirmek uzereim ...


Ve basliyoruz ,  bu sanirim  yaptigim  en uzun sayfa oldu ,   birkac  video da eklemeyi basardim  yani kacirmayin derim !!!

                                                                ISLAS GALAPAGOS

Ilk  gun  ;  ISLA SANTA CRUZ

Santa Cruz da  havalani yok  hemen dibinde ki Baltra ya iniyoruz ve  kanaldan  Santa  Cruz a geciyoruz.


Yatimiza yerlestikten sonraki bu  yatimiz deil tabii ki program basliyor ,  gece  yarisina kadar   Santa  Cruz dayiz  sonra gidecegimiz ilk ada olan  Rabida ya  dogru  yola cikacagiz . Santa Cruz   programimizda dev kablumbagalari  dogal ortaminda  gormek  ve  lav tunelleri icinde yuruyus var ...




Valla  gorundugu  gibi deil ;)))



Lav tunellerinin  girisi , Galapagos adalari tamamiyle  volkanik olusum ,   adalarin  herhangi birinde her an bir  hareket  ve lav  akintisi  olasiligi    hatta  yeni bir adanin  ortaya cikmasi soz  konusu  .Buyuk  adalar  bir ile 5 milyon arasi yaslarda  ama volkanik  hareketlerle  cografik sekilleri  surekli degisiyor...




Tunelleri  gordukten  sonra meshur Lonesome  George u  gormeye gidiyoruz , iste  tum heybeti ile  Jorg :)


350 kglik tosbaganin  kabina  girdigime  gore  bayagi  zayiflamisim  yau :)


Benden sonra  agir yapan  herkes  sirasi ile  ayni pozu veriyor ama ben en cok  bunu sevdim :)


Manzara  Kahvesi


ve  artik sizlere   bize Galapagos u gezdirecek  yati  gostermenin zamani  geldi  ,  bastirdim  dolarlari  en iise ile  ciktim :)


Anne,  merak etme saka   yaptim saka  ,  en ucuzu ile ciktim bu  yat  manzaramizdi  bundan  sonra ki kisimda  yat   tanimini  tekne ile degistiriyorum  mecburen


Aslinda  bu  katamaran ile de  cikabilirdim ama  ben
                                                                   
                                                                                    

katamaran dan  daa pahali olmasina  ragmen bu tekne ile  ciktim cunku   programi  cok daa iyiydi  ve ii ki de  bu tekne ile cikmisim ama  kamaraya  alismam  2  gun surdu  zaten  3 gece  tepede  yildizlarin altinda uyudum  ,  kamara arkadasim Richie ile  paylastigimiz kamara iste bu arkadaslar ;
                                                                                   
                                                                       
                                                         
                                              Yanlis anlasilmasin  bu fotograf  kamaranin disindan cekilmistir.
    
                                             



Puerto Ayora  SC  gunbatimi


2. Gun : Isla Rabida

Sabahin  6 sinda  cekmistim bu fotografi ,  gozunuzu  actiginizda  kamaranin  limbozundan  bu manzarayi gormek  muhtesem ,  buradaki kumsal  kumdan deil  demir tozundan olusmus,  renkte o yuzden  ama denizle  uyumu cok  guzel



Bildiginiz  uzere penguenler  soguk iklimi hayvani ama  Galapagos ta  az olsada yaklasik 2000  civarinda  penguen  var ,  bu yavrunun  yaraliydi, umarim bize soylenildigi gibi  rapor  edilmistir .



:)))



Lava Lizard , cok komik snav cekerek  iletisim kuruyorlar  birbirleriyle




Asagida ki golet flamingolarin  ugrak  yeriymis , bu golet ile sahili boylu  boyunca  birbirinden  ayiran  sutreler var  (tuzla piyadeye gonderme )   ve sahil  tarafindaki  deniz aslanlari   ta ki park  yetkilileri  insanlarin   gecisini kolaylastirmak icin  bir gecit  acana dek  bu tarafa gecemiyorlarmis. Deniz aslanlari  geceleri uyumak icin kuru  yerleri tercih ettikleri icin   geceleri  goletin etrafina  gelmeye baslamislar ve bu da flamingolari  buradan  kacirmis .  Su anda  Galapagos u  yilda  180.000  kisi   ziyaret  ediyor  ve park  yonetimi  bu sayiyi dusurmek icin  calisiyor , Nisan  itibari  ile USD 100 olan  park  giris  ucreti  USD 200 e cikacakmis , diger yandan  archipeloganin  yuzde  90 dan  fazlasi  zaten  ziyarete acik degil , ole  istediginiz  yere gidemiyorsunuz  , belirli bir  yol  var o yol uzerinde  gozlem  yapiyorsunuz ,  rehber olmadan  adalara  cikmak  kesinlikle  yasak...




Marine Iguana , dunyada sadece Galapagos ta varlar




Quito da  yana yakila 3 gun   fotograf makinem icin  plastik  koruma  aradim  , su altinda  fotograf ve video  cekebilmek icin ve  Quito bu malzemeyi satan  yeri 50 denemeden sonra buldum. Resimler ii mi su alti  tecrubesi olanlar  degerlendirsin arik , ilk Galapagos olunca naparsin :)



Stingray


Galapagos  ta  White tipped, Black tipped, Bull ,  Hammerhead  ve Balina  kopekbaliklarina rastlamak mumkun , bunlarin cogu insanlar icin  tehlike olusturmuyor  Bull  biraz  sakat  yanlis hatirlamiyorsam...

Haa  tum  fotolar snorkel ile cekildi ole  derinlere dalmadik yani  , bi de kopekbaliklari  hareket etmezlerse  nefes  alamaz ve olurler geyikmis , basbayagi sabit duruyorlar


Fregrant Bird



ve Rabida dan ayriliyoruz , sol koseye dikkatli bakin fotografini  cektigim  kirmizi kismi gorecekseniz.


Fregrant  birdlerde  bizimle  beraber  geliyorlar

Ayni gun ogleden sonra:  Isla Santiago  ( diger adiyla James)



National Geographic Endenevour , bir haftalik  tur  USD 8000 cik,  heralde ozel egitimli denizaslanlari  ayak masaji  yapio  bu gemide , gunlugu  benim  haftalik  turdan  daa pahali,  uc asagi   5 yukari  ayni adalari  gorduk , 7 gunun  en az 3 unde denk  geldik, 




Deniz aslanin ispanyolcasi Lobo , bole  sevimli gorunduklerine  bakmayin , aslan demelerinin bir sebebi  var heralde , onu da cok yaklasip  isirilanlara sormak lazim...




Bizim ahali , kolu havada olan bizim rehber





Gunaydin :) Bebeklere dokunmak  yasak,  eger  dokunursaniz  anne elinizden gecen  guneskremi , sinek kovucu gibi  kimyasallarin kokusunu aliyor  ve  yavruyu reddedior.


Acaaip deniz aslanca konusuyorum , aha  iste bu video kaniti,  BEEEE ---




Marine  Iguanalari birbirine yakin durarak  vucut isilarini  yukseltmeye calisiyorlar








Katilasmis  lavlari  Galapagos ta  her yerde gormek  mumkun




Kurklu  Galapagos Foku , deniz aslanlarindan cok daha ufaklar




ve aksamustu  James ten  Isla Bartolome ye dogru yola cikiyoruz, gece   Bartolome deiz.



Tam buralarda  muhtesem birsey oluyor ,  ilerimizde bir Orka  sudan  cikip  sirtini  suya vuruyor ama ne SPLASSHH!!!!  ,  maalesef bir daa denk gelmiyoruz.



2. Gun Gece ve 3. Gun

Isla Bartolome





o gece disarida uyuyorum, deniz aslanlari demistim kuru yerde uyumayi seviyorlar, bu sefer de bizim  botu sectiler, superdi!















Karsisi  James adasi , Bartolome  James in dibinde cok  ufak ama Galapagos un  en  populer adalarindan biri , nedeni ise manzarasi



Az sonra sol  taraftaki  koyda snorkel yapacagiz











Ogleden sonra hemen karsida ki James e  geciyoruz, burada  120 yil onceki  volkanik faaliyetle olusan  lava bay de  yuruyus sonrasinda snorkel yapacagiz.









Volkanik  olusumlarda  ilk  hayat ,bu surec sonunda topraga  donusum  gerceklesior.







4.Gun

Black Turtle Cove ,  Isla Santa Cruz


Bugun turun ilk kismi  bitiyor, 3  gunluk tur satin alanlar  geri donecek,  5 gunluk tur satin alanlar tekneye cikacak o nedenle havalanin odugu  Baltra adasina gidecegiz ama  sabah erken yola ciktigimiz  ada olan Santa Cruz  da  Black Turtle Cove a gidiyoruz






Ne cesaret ama  2  aylik bebekleri ile  Galapagos a gelmisler , dedim yuzlerine delisiniz siz die...


Blue Footed Boobie


Deniz kaplumbagalarini  goremiyoruz  maalesef


4. Gun  Ogleden sonra  : Isla North Seymour






Land Iguana , en irilerinin boyu 180 cm e  kadar cikabiliyor



Kur yapan erkek fregrant bird






Bu  favori fotolarimdan





ve sonunda  suda su aslanlari ile denk geliyorum ,  harika!




bir sure  bayagi  benimle yuzdu




Yine gozum kapali cikmis :)









5. Gun sabah : Isla South Plazas


Soldaki  alfa male  burada  suya girmek tehlikeli , kolonisini korumak icin tum gun suda devriye  geziyor , alfa male kolonisi olmayan yerlerde ise cok  yaklasmassaniz bir tehlike yok gibi


Karsi ada North Plazas  ve ortada kalan Santa Cruz


Uzun ince bir yoldayim


Nazca Booby, psiko:)



Uff  kasiniyorum ---


O kasinirsa bende  kasinirim bilader


Saka  deil  gozler de night vision var



5 gun  ogleden sonra :  Isla Santa Fe


Resimde gordugunuz  babacan i paletimin 2 metre  arkasinda  suda  tek basima  oldugum bir anda beni  takip ederken  buldum , korktum  ve tirstim  hatta  3,5  attim :) sigortam kopek  baligi isirigini kapsiyor mu sorusu akliniza geliyorsa oradan uzaklasmak en iyisi---






Herkes denizaslanlarini  cekior bende  onlari ,  tam o sirada da bir baskasi da  benim  fotografimi  cekti :)





We ´re family



Alfaboy




Supersin sen :)


                                                                         Ilk temas
                                                 


6. Gun :  Isla Espanola










Iguana  kavgasi  ,  kacirmayin bu  videoyu, ne hirs  yapmis ama !



Galapagos yilani  sadece  bir kez  gorduk






Blow hole ,  yuksek  tide da 40 metrey kadar cikiyormus suyun yuksekligi


Nazca Booby  yuva  yapiyor !


Galapagos Hawk , oldukca ender ,sadece bir kez gorduk.



Stingray  ailesi


Gezi de denizaslanlanlari acisindan en sansli bendim ama deniz kablumbagalari acisindan da en sanssiz da bendim ama sonunda denk geliyoruz bir tanesi ile



Bu bir  cesit ray ama tam cikartamadik ,  siyah  beyaz  olanlar manta-ray , belki olabilir




Bu  baliklar  cok merakli  ve  korkulari yok , dibinize  kadar giriyorlar

Eglence  baslasin ,  dalga  ile  beraber yuvarlanmaca





Bu videoyu  koydugum icin ileride buyuk ihtimalle  pisman olacagim  :)





Cok haklilar valla :)






7. Gun : Isla Floreana


Gune  super sansli basliyoruz,  bize dogru gelen  bir yunus surusu var!!


Kaptan bizi yunuslara dogru goturuyor...











Post  Office, burasi  Galapagos un  en ilginc  yeri bence, eski  gunlerde adada  bir hapishane varmis sonrasinda  mahkumlar  affedilmis ve adada yasamaya  baslamislar, dis dunya ile  bu posta ofisi araciligi ile haberlesiyorlarmis, sistem sole;  postayi  kutuya birakiyorsunuz , adadan ayrilan biri  gidecegi  yere yakinsa  postanizi  aliyor  ve kendisi elden teslim ediyor ,  bu gelenek   turistik macli olarak halen devam ediyor , baktim  TR posta var mi die yoktu , olsa alacak  dondugumde  adresine elden ulastiracaktim , dunyanin bircok ulkesine  adreslenmis  kartlar vardi ,  TR icinde  bende bir tane biraktim oraya



Oldukca pahali  ama  Galapagos u  kendi yatinizla da gezmeniz  mumkun , Turkiye icin  bir kart yoktu ama  anladigim  kadari  oldukca  fazla  Turk yati  gecmis  buralardan  ,,,






Sonrasinda denize  kadar inen bir lavatube e  gidiyoruz , sadece birkacimiz inior  , onlarda indikleri gibi  cok  karanlik ve kaygan diyerek  geri cikiyorlar


Flamingolar







Sunger Bob ile denk geliyoruz :)




En  favori   videom









Sharks  in motion !









Alttan

Ustten











8. ve son  gun  sabah :  Basladigimiz  yere  Puerto Ayora  Isla Santa  Cruz a  geri donuyoruz

Darwin Station & Tortuga Bay Beach







Lonesome Georg u bu kadar gorebiliyoruz




Super Diego ,  Georg un  tam tersi  , super turetken bir arkadas,  baksaniza su gozlere , aslanim benim






Ve tur burda bitiyor bundan sonrasini kendim organize edecegim



Galapagos un en guzel  plajlarindan  biri  olan Tortuga Bay deim.

 






Puerto Ayora da birkac  saat  durduktan sonra  herkesin cok meteddigi  Galapagos un en buyuk adasi olan  Isabella ya  Puero Villamil e gidiyorum , 2,5 gun ordaim

Isla Isabella - Puerto Villamil

Ilk gun  volkan turuna cikiyorum , su anda dunyanin 2.buyuk kalderasina  bakiyorsunuz.


















Puerto Villamil  gercekten insanda buraya  yerlesme hissi  uyandiriyor , asfalt yol olmayan  bir balikci  turizm kasabasi. Burada  tesadufler serisi  devam ediyor.  Volkan  gezisi sirasinda  Isvecli bir  ciftle tanisiyor ,arkadas  oluyorum.  Gezi  donusunde  bir onceki gun temizliyiciye verdigim  tisortlerimi almaya gidiyorum ama  yok  benim esyalarimi  baskasina vermisler ,  bulmak icin sure istiyorlar , neyse aksam Andres ve esi ile denk geliyouz ,  basima  geleni anlatiyorum , bana  ayni yeri kullandiklarini  ve o gun  esya teslim aldiklarini  fakat kontrol  etmediklerini soyluyorlar , onlarin olmayan birsey  var mi  bakacaklar , ertesi gun aksam oluyor sabah  gidecegim  ses  yok ,  temizliyiciden  esyalarima karsilik para aliyorum  ve otele donuyorum ,  5 dk sonra  kapim calmasin mi , bizimkiler ellerinde  benim esyalar ile :) Her neyse temizliyiciye parasini iade  ediyorum ,  konu kapaniyor...
























sabah  5:30   Santa  Cruz  a donup  Baltraya  gecmem  lazim  , ucagim var





Deniz aslanlarindan son bir veda :(





Havalani na  taksiyi  yeni arkadaslarimla paylasiyorum ,  isimlerini unuttum  affetsinler ,  lubnan  asilli amerikali bir cift ,  amcam dunyanin ilk mikrocip designer larindan , ve alin size bir tesaduf daha ,  akbil i bu bu amcam dizayn etmis ...

Galapagos ve ekvator dan bu kadar sirada  kolombiya var...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder