10 Aralık 2010 Cuma

En Tehlikeli 10 Spor Listesi : Numara 9 Quito 'da Otobus sorfu ( Busboarding in Quito)


Menya Zavut Chico .....  ile  baslayan  blogta Chico 'nun ( bu arada  umarim kimse Ciko da  kim ki demiyordur ? Saolsun ortaokul , lise  ders  kitabi  zagor tenaylar  kizilmaske , mr no lar la  gecti;.Saolsun Mr No  Manaus'u ta o zamanlardan  gormek isterdim.) tam adini  yazmamin bir sebebi  vardi , yazmayi atlamisim. Bahsetmistim ya ,  pasaporttan once bir gocmen formu  dolduruyorsunuz , Isim satiri normal  tek bos satir fakat soyisim kismi   2 bos satir olarak basilmis :) Burada  isim  yerine resmi  evraklarda   gercekten secere sayiliyor galiba  :)  Evet Adem 'den  basliyorum  ..... :)

Bu  yazinin  konusuna  gelince , Quito 'nun nufusu  yaklasik 1,5 milyon ama  sehir dar  ve uzun  bir  yapida oldugu icin  tum insanlar sehrin guneyinden kuzeyine ya da  tam tersi  belli basli birkac hattan  akiyorlar. Ozellikle haftaici  saat 7:30 - 09:00 arasi  otobuslerin  durumu  CILGIIIN !!! Yeterli otobuste  yok sanirim , bugun sirf  fotografini cekip  size  gostermek icin biraz daha erken cikip  ilk otobusu  kaciracak size disaridan  durumu  gostermeye calisacaktim (iceride  fotograf cekmem mumkun degil cunku elimi  kaldirirsam havaya muhtemelen en az  4-5 durak  elimde makine  soz isteyen ogrenciler gibi durmak zorunda  kalirim) otobus  bos geldi :) Sonra ogrendim ki  Cuma 'lari tatil / yarim gun gibi bir seymis.

 Simdi efendim  busboarding sporu su sekilde oluyor ; Quito 'da  yogun  herhangi bir   hattan birinde  Pazartesi  -Persembe  gunleri arasinda  sabah saat 730 / 900 saatleri arasinda  sahaya yani  otobus duragina cikilir . Otobus duraginda ki rakipler ile  biraz sonra ufukta  dortleri  yanarak  belirecek  otobuse  on  ya da arka kapidan ilk once  binebilmek icin  en uygun pozisyonu almak icin yogun stratejik bir  savas icine  girilir .  Sona kalan sahis ki  dun bu ben oldum , otobus muavini ile beraber duruma gore  on ya da  arka  kapida otobus sorfu yapar . Benim ki arka  kapidaydi ki onu tercih ederdim . Durumumu soyle  izah edeyim; Onumde bir otous kapisi ve kapi agzina  kadar insan dolu yani kalemden buyuk bir seyi yere biraksaniz  yere dusmez ama derse gec kaliyorum , muavinler beraber  disaridan iceriye ki o da binmek zorunda dogal olarak ,  yogun bir  guc  uygulayarak , bir adimimizi  otobusun ilk  merdivenine  atmayi  basariyoruz . O adim  atilir atilmaz  otobus aniden  hareket etmesin mi , ben zannediyorum,  ite kaka binmemizi bekleyecek sofor ,  can havliyle  kapida ki  demire  tutunuyorum  , diger elimde  kurs  defter  kitaplarim  var,   muavin bile 2 elle sorf yaparken  ben ilk seferinden  tek ,   yokus  asagi    viraja  giriyoruz , zar  zor  tutunuyorum  , onumdekilerden birinin  sveterine  yapisiyorum  oradan elim birisinin  kafasina  carptiktan sonra tutunacak bir yer buluyor . Bu sure  boyunca  1 ayak tam iceride , digeri  yarim  basiyor ,  neyseki  ilk  durakt otobusun icine  girebiliyorum  ancak 3 durak sonra arka  kapinin  kapanacagi  kadar  yer oluyor  otobuste. Iste  efendim  size  busboarding , sabah sabah bol adrenalin ,sonrasinda kursta  sov  yaptiriyor  bana ...

Evet ,  Quito 'da ilk haftam bitmek  uzere  , hafta icinde ogretmenim Silvana 'nin  yaptigi  yukleme  ve  hafta ici  no chicas  no  cervezas uyarilarinin sonucu olarak  evden disari basimi sali aksami  disinda
cikaramiyorum.Sali  aksami buranin en turistik  yeri olan Mariscal Sucre' deki  favori  barlardan biri olan FINN MCCOY'S (Irish Pub) ' ta Quiz Night  ayrica   9 'a kadar ne soylersen  aynisindan bir  tane de  bedava  geliyor  .Bar  Quiz  Turkiye 'de alisik olmadigimiz  bir eglence . Kafalar  iice  guzellestikten sonra  ,   filmlerden  , politikadan ,  spordan unlu  alintilar ,  genel  kultur, muzik  gibi  kategorilerde   her masaya  yani takima  sorular  soruluyor , yanitlar  dagitilan  cevap  kagidina  yaziliyor ve gecenin  birincisi  buyuk odulu  kazaniyor .Maksat  ihtiyaci olan  cocuklara para toplamak ,  Christmas  yaklastigi icin  yardim  programlarinda patlama  var , okudugum  kitaba  gore  Quito zaten  guclu  Katolik bir sehir , kilise cok onemli . Pazar  her yer kapaniyor,  hatta  sehrin ana 3 arterinden birini  trafige kapatip  yaya ve  bisikletlere  aciyorlar .

Cok gezemedigim icin bu sayfada sizlerle  okulumdan ve evimden  kareler  paylasacagim. Ayrica   bundan sonra  her sayfada  uluslararasi  uzay istasyonundan  cekilmis   begendigim 1-2  fotografi da  en basta sizlerle  paylasacagim . Su video  konusuna da bir cozum bulmaya  calisiyorum .

Uzaydan cekilen  fotograflarla  basliyoruz , ilk seferinde  Quito'nun  fotografini paylasmak istedim. Volcan Itchinca sehrin altinda acik olarak gorunuyor , yarin hava  guzel olursa oradaim :)








EQUINOX SPANISH SCHOOL






Ispanyolca ogretmenim  , Silvana . Tam bir catlak , cok komik :)







Mert estoy practicar Espanol


       






TENEFUS :) Yanimdaki Ted , Oregon'dan. Kisin  Ekvator 'da , yazin  ABD 'de yasiyorlarmis , 12  ay yaz , beni  bayabilir ...

Adini  bir  turlu  ezberleyemedigim  yavrucan .  Kirliymis birakmadilar , oynayamadik ,  bir daha ki sefere

MARISCAL SUCRE  SQ.





Mariscal Meydani . Bahsettigim  turistik bolge burayi  cevreleyen 5 'e  5  bloktan olusuyor.Bu arada  kisa  tarih  bilgisi  Mariscal  Sucre , Simon  Bolivar 'in  ile birlikte Quito 'yu  Ispanyollardan  kurtaran  komutan , mezari da  eski  Quito 'da ki  katedrallerden birinde bulunuyor . Eski  Quito 'dan  daha once fotograflar  yayinlamistim , daha  detayli  bilgi ile  bir Eski  Quito sayfasi yapacagim  yine.

Quito 'da ilk yagmur,  dedikleri gibi   saniyede  basliyor , yagiyor  , yagiyor , saniyede duruyor .

                                                                    Kaldigim  ev 


En ust  kat










Odam,  su anda tek  kaliyorum , birileri  gelirse  , paylasacagiz odayi. O gune kadar  yataklardan birini camasir  kurutma istasyonu  yaptim. Fotograftakiler 1. gununde , yikanan  camasirlar  , kumasin cinsine  vs  gore  irtifa nedeni ile 2 ile 4 gun arasinda kuruyormus , dikkatli olmazsam kiyafetsiz  kalmam icten  degil




Apartmanin super bir terasi var.


2 yorum:

  1. Devam, yazmaya devam...:) Istanbul'a kış geldi dün itibari ile.. O yüzden 12 yaz beni bayabilir falan demeyelim ltf..:)

    YanıtlaSil
  2. ev iyiymiş?
    gerçi kazakistan'dakine benzemes ama:P

    YanıtlaSil