7 Aralık 2010 Salı

MENYA ZAVUT ( Rusca benim adim ) Don Cico Felipe Cayetano Lopez y Martinez y Gonzales


Son 2  gunun yarisini  havada  gecirdikten sonra Quito'ya variyorum. Gumruk  proseduru geregi  bir gocmen  formu  doldurmamiz  gerekiyor ama ben de  kalem yok tabii ...  Eee  , ne yaparsin  onume ilk  cikan bir ciftten  kalem istedim , aralarinda  rusca  konusmaya  baslamasinlar mi :) Son  2 yilimi  Kazakistan 'da  rusca  ogrenmek ile savasarak  geciren  birisi olarak  bu kadar da olmaz ki diyorum . Dunyanin  obur ucuna  uctum , pesimi  birak artik  rusca dedim sana :) Tabii ki Ekvator 'daki  rusca egitim seviyesine gore el profesor ( ispanyolca  ogretmen demek , size de biraz  faydamiz dokunsun ) seviyesine  geldigim icin derdimi anlatmak ta zorlanmiyorum , onlarin da hosuna gidior tabii   rusca duymak  buralarda. Saolsun kalemi  veriyorlar peki  kalem  nerenin kalemi  :RIXOS PREMIUM BELEK ANTALYA  , iste ben  bu  yuzden bu yollara dustum ,  dunya cok cok ufak aslinda , cakili  kalip onu daha da  ufaltmamak lazim , degil mi ?

Pasaporttan  geciorum, cok sukur cantam saglam , biraz endiseliydim , sirt tasima takima  kirilir  vs diye , korktugum  basima gelmiyor. Artik cikicam   gumruk te x-ray den geciyor cantalar , sorun  yok ,  tam esyalari  yuklendim   kapidan cikacagim , arkadan  3 defa  SENYOR , SENYOR , SENYOR !   3 gumruk  muhafaza , birden  basima cokuyor ve   tam tespitten  geciyorum , a dan  z  ye. O yorgunlukta  bir de  o  cantayi  tekrar  toparlamak , esyalari  sıkıstırmak o an bir  bavulum olsun istedim acikcasi  , neyse cikiyorum   beni okulun sahibi  CESAR  karsiliyor . Onun  soyledigine  gore  A.B.D.   Ekvator'a  gelen  Turkler ile ilgili  cok ciddi  uyarilarda bulunuyor ve  gumruk  girislerinde sıkı  takip edilmesini  istiyormus , sanirim bizimkiler burada da  uyusturucu islerine bulasmislar  ya da  dost ve kardes Amerika'nin  gizledigi yuzu ile karsilasiyorum ...

Kisa bir yolculuktan sonra  kalacagim  eve variyoruz . Ev Cesar'in oglu  Cesar'in  evi :) Simdi fotograflardan da  goreceksiniz manzarasi  super , zaten Quito  2850  metre  yukseklikte  And Daglari'nin zirvesinde  vadiler  arasinda   konumlanmis bir kent ,   havalani  sehrin  tam ortasinda   kaldigi icin ,  ev de   vadinin  ust taraflarinda oldugundan resmen  evin onunden ucaklar  geciyor  cok ilginc bir manzara .  Videosunu da  cektim ama  internet  baglantisi  cok  yavas maalesef  yuklemek mumkun degil  , Brezilya 'da   cektigim  davulcular , yine  Quito 'da cektigim  sokak  calgicilari  var , paylasmak istiyorum ama zor  gorunuyor ,  gece  yatarken  deneyecegim belki sabaha  kadar yuklemis olur .

Benim  ayagim  meshurdur  ama iki  yonlu   gunune  gore  geldigi  yere ya  nur  yagdirir  ya da  KÜL :)

Bu sefer  kül  yagdirdi ,   buraya indigim  gun  Quito 'ya  150  km  mesafe de bir volkan patladi   resmi asagida;



buradakiler icin siradan bir olay bu sehri  cevreleyen yaklasik  12 tane  volkan varmis ,  en meshurunun  fotografini  havadan cekmis ve paylasmistim , COTAPAXI  , oraya  da gidecegim ve sizlerle paylasacagim.  Ama Quito icin sadece birisi  tehlikeli  VOLCANO  PICHINCHA  . Neden mi? Evden  cektigim asagida ki fotografta   gordugunuz  PICHINCHA 'nin ta kendisi , biraz  fazla yakiniz  , ben buralardayken oksurmese bari ...






Evin salonu

Sansliyim , pazar geldim, pazartesi  06.12 Quito'nun kurulus yildonumu ,  her yerde  partiler  var fakat  jetlag ve irtifa degisikligi nedeniyle  10 gibi  yikiliyorum ama gunduz eski Quito'da sokaklari arsinlarken asagidaki kareleri  yakaliyorum  kendim ve sizler icin ...








Ekvatorlularin  gozlerinde kronik bir hastalik var , yabanci birisini gorunce  goz kapaklari disa  donuyor,  yaziik :))







Baskanlik Sarayi



Amcamlara bayildim , yoldan  gecen  arabalara selam duruyorlardi.











Ceviche , super !  Deniz mahsulleri , cesitli otlar  sadece avokado ve limon suyunda  bekleyerek  pisiyor ,  hic ates gormeden , yaninda  gelen  cipsler de   hazir degil , mutfakta  hazirlanmis ve kizartilmis, USD 5 tutuyor ve Quito standartlarina gore oldukca pahali , burada  USD 10 'a aile  doyar .





La Ecovia yani bildiginiz Metrobus beklerken ...


Simdi derse  donmem  lazim ,  Silvina  (hocam)  sanirim herkes dogustan Ispanyolca  biliyor sonradan unutanlar ders almaya geliyor  yani oyle bir yukleme yapti  ... Bu arada  cepten  Bursa 'nin  Avrupa 'da ilk puanini aldigi mesaji  gelior ,  tebrikler :)
Neye  futbola  hic  girmeyelim , tadim  kaciyor .  End of transmission ...


2 yorum:

  1. Bayildim evin gorebildigim kadarina ve fotograflarina... sinifa baskalari gelmeyecek miymis?

    YanıtlaSil
  2. Resimler de yazilar da super...Hic gitmeden de gormus ogrenmis olduk oralari bir nebze... Ekvator'u en son Baris manco'nun su testinden hatirliyorum :) ama artik bu orjinal resimlerden hatirliycaz. selamlar.

    YanıtlaSil